Belangrijkste keywords voor Pure chocola, goed voor hart- en bloedvaten! : chocolade, pure, eten, helft, flavonoïden, fruit, gezond, bloedvaten, chocola, broccoli, flavonoïde, bloeddruk, appelen, peulvruchten, thee, ...

Pure chocola, goed voor hart- en bloedvaten!

Van chocolade puur gaat je bloeddruk omlaag. Onderzoek door de Universiteit van Boston heeft dat uitgewezen.Twintig mensen met hoge bloeddruk werden 14 dagen lang op een dieet van chocola gezet. De een helft kreeg pure- de andere helft witte chocolade. Allen pure chocolade zorgt voor bloeddrukverlaging. Dit komt doordat er flavonoïde in pure chocola zit. (niet in witte)

Flavonoïden vormen een grote groep van plantaardige stoffen. Tot nu toe zijn er ruim 4000 soorten flavonoïden beschreven. Flavonoïde is een antioxidant dat de aders wijder maakt, de structuur van de bloedvaten beschermt en gezond houdt waardoor de bloedsomloop goed blijft functioneren. Ook beschermt de stof het lichaam tegen schadelijke processen die ontstaan door het inademen van zuurstof, en stoffen als de ‘vrije radicalen’. Flavonoïden zitten ook in kruiden, soja, rode wijn, fruit, groene thee, peulvruchten appelen, broccoli, boerenkool, blauwe druiven, uien, wortelen, tomaten, sinaasappelen, spruitjes, koolsoorten, broccoli en knoflook. Daarom is het zo belangrijk dat wij veel groenten en fruit eten.

De Amerikaanse wetenschappers waarschuwen er dan ook voor dat pure chocolade weliswaar gezond kan zijn, maar dat je er ook weer niet teveel van moeten eten, omdat het nu eenmaal veel vet, suiker en calorieën bevat. En overgewicht is nu juist weer slecht voor hart- en bloedvaten.


(overgenomen met schriftelijke toestemming van:www.preventievegezondheidszorg.com)





Samen eten we meer
Een studie bracht aan het licht dat kinderen in groep meer aten dan wanneer ze niet in groep waren. Dat de mens onbewust een kuddedier is weten we al langer, ...


Een gezonde portie fruit en groenten voor een gezonde voeding
De meeste mensen denken dat ze genoeg groenten en fruit eten. Maar recente studies wijzen echter uit dat we met z’n allen te weinig fruit en groenten eten om over een ge...

Gezondheidsrisico’s van overgewicht
Overgewicht is niet enkel een esthetisch of schoonheidsideaal probleem, het is een risico voor onze gezondheid. Gewicht verliezen of afvallen is dan ook meer ...

Eetlustremmend hormoon ontdekt
Recent onderzoek heeft een nieuw eetlustremmend hormoon ontdekt. Deze ontdekking kan misschien een oplossing bieden aan de miljoenen mensen die voortdurend op dieet zijn. Onde...

Brood, de grootste dikmaker!
De nadelen van brood, of: brood niet zo gezond als gedacht We weten dat in de natuur alle dieren hun voeding rauw gebruiken. Ook de mens at in den beginne zijn voeding rauw. Door het verlaten...

Infoblog de meest complete bron van informatie! Help Infoblog te vervolledigen en promoot je eigen site. Heeft u nog interessante informatie? Word dan infoblog partner en ontdek de voordelen!.
Vetverbranden.com - Hoe u uw metabolisme traint om PUUR LICHAAMSVET te VERBRANDEN