Belangrijkste keywords voor Lijnzaad en borstkanker : lijnzaad, dr, voeding, voedingsmiddelen, werking, borstkanker, vrouwen, volgens, cancer, best, arnot, universiteit, aan, raadt, toronto, ...

Lijnzaad en borstkanker

Het NCI (National Cancer Institute) ziet lijnzaad als een ‘designers food’. Dit is voeding met is een voeding met zoveel kankerbestrijdende kwaliteiten dat ze ongeveer een op maat gesneden medicijn is. Volgens Dr. Bob Arnot bevat lijnzaad een niet veel voorkomende combinatie van omega 3-vetzuren en zwakke oestrogen, of plantenoestrogenen die een tegengewicht vormen voor “sterke oestrogenen”.

In de kankerbehandeling en -preventie worden sterke middelen gebruikt met een soortgelijke werking, nl. het blokkeren van de oestrogeenreceptor, maar alle hebben zware nevenverschijnselen. Gelukkig zijn er voedingsmiddelen die een ongeveer gelijkaardige functie vervullen. Volgens Dr. Arnot zouden de voedingsmiddelen die het dichtst bij deze werking gesitueerd zijn, soja en lijnzaad zijn. In zijn boek “The Breast Cancer Diet” gaat hij in de diepte op de voeding en de aanvulling, waaronder hij ook lijnzaad rekent, om borstkanker te voorkomen.

Dr. Lilian Thompson (Universiteit Toronto), raadt aan aan alle vrouwen lijnzaad, wanneer borstkanker geconstateerd wordt. Zij stelt een vermindering in de grootte van de tumor vast tussen de tijd van de diagnose en de tijd van de operate, bij vrouwen die lijnzaad aten. Lijnzaad kan best droog gemalen worden en bij een fruit- of groentenmaaltijd gegeten worden. Het malen gebeurt best in kleine porties, vlak voor het gebruik.


(overgenomen met schriftelijke toestemming van:www.groenedag.org)





Tips voor een gezonde voeding
Een gezond lichaam en een gezonde geest is voor iedereen het beste, om ons zo goed mogelijk in ons vel te voelen en om van een goede gezondheid te kunnen genieten moeten we op onze voeding letten. Een gezonde voeding rijk aan vitaminen, mine...

Wat zijn anti-oxidanten?
Anti-oxidanten is een verzameling van verschillende organische substanties, zoals daar zijn: vitamine C en vitamine E, Vitamine A, selenium (mineraal) en carotenoïden. Carotenoïden zijn pigmenten die kleur geven aan vele fruit- en groentesoorten. (bètacarote...

Je eet hoe je je voelt
Je bent wat je eet, en je eet hoe je bent, zo blijkt uit recent onderzoek. Onze gemoedsgesteldheid wordt weerspiegeld in wat we eten. Sterker nog: voedsel kan ook dienen om gevoelens te veranderen die mensen eigenlijk niet willen hebben. Ame...

Meer voedsel zet aan tot meer eten
Wanneer je een dag te veel eet, reken er niet op dat je de volgende dag te weinig gaat eten. Wanneer mensen te grote maaltijden worden voorgeschoteld gaan ze ook te veel eten. Dag na dag wordt er zo een teveel aan energie opgenomen via de voeding. Deze energ...

Kool eten vermindert risico op longkanker
Volgens een studie verlaagt het eten van koolachtige groenten zoals groene kool, broccoli en spruitjes het risico op longkanker. Isothiocyanaat is het beschermende bestanddeel dat het risico op longkanker doet afnemen. Een 70 procent van de mensen zou er goed aan doen om min...

Infoblog de meest complete bron van informatie! Help Infoblog te vervolledigen en promoot je eigen site. Heeft u nog interessante informatie? Word dan infoblog partner en ontdek de voordelen!.
Vetverbranden.com - Hoe u uw metabolisme traint om PUUR LICHAAMSVET te VERBRANDEN